Abort frågan , SD WTF?

Godmorgon allesammans haft rump mycket plugg men now I'm here again!
Jag har funderat rätt länge med de här med abort , jag tycker alla kvinnor ska få välja själva och ska ha all rätt till abort verkligen !! Man kan vara för ung kanske inte vill ha barn etc. Jag själv skulle aldrig vilja göra abort , även om mitt barn föds med ett förståndshandikapp för det är mitt barn mitt kött och blod och hade aldrig 'dödat' den med flit för att. Men sen beror det självklart på vilket förståndshandikapp hade det varit så att bebisen bara hade varit sängliggande och inte hade haft egna tankar och skulle dö efter ett par månader är det inte rätt mot barnet heller . Sjukt svår fråga men sen kommer SD / KD med sina förslag och gör mig fundersam vart är världen påväg?
Ska inte varje kvinna ha sin rätt till abort ? KD ochSD vill ta bort den fri aborten. Aja har ingen tid längre nu e de fix tajm!!


Kommentarer
Postat av: Cilla

Dem borde ta bort aborten och bara låta folk med speciella skäl göra abort. Typ om barnet är handikappat, kvinnan har blivit våldtagen osv. Folk skyddar sig inte ens med p piller, kondom osv bara för att dem vet att det alltid finns aborter, det är fel.

2012-05-15 @ 09:02:11
URL: http://cilla.blogg.se/
Postat av: Modekatt

Jag tycker att alla har rätt till abort, så enkelt är det! Däremot erbjuda mer utb. ang skydd & osv.

2012-05-22 @ 00:16:47
URL: http://modekatt.blogg.se/
Postat av: MaryCaroline

Jag tycker att alla ska få välja själva. Sen vad orsaken är spelar ingen roll. Kan ju handla om sjukdom, eget handikapp, våldtäkt, dåliga livsförhållanden eller vad som helst. Vill man verkligen inte ha barn, varför gå igenom en hel graviditet med ett barn man inte vill ha och sedan föda fram det? Visst, en abort innebär ju egentligen att man dödar ett liv och jag kan tycka att den fria aborten är för lång, man får göra abort för länge, nästan in i halva graviditeten, när fostret har alla organ på plats och är väldigt utvecklad. Det borde man se över. Men att få välja själv är ändå en rättighet!

2012-05-22 @ 01:20:26
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: Pardis

Hej!

Är du sugen på att ha ett länkbyte? Isåfall kan du bara skriva det i en kommentar på min blogg så länkar jag dig, och sen länkar du mig.

Det är alltså jag som tar första steget, så jag kan inte göra något. :)

2012-06-05 @ 22:34:55
URL: http://pardiss.blogg.se/
Postat av: Emma Lannebrink

Hej! Vill du göra bloglovinbyte eller blogkeen byte, båda om du har och vill :)

Kan berätta lite kort vad min blogg handlar om.

Jag bloggar öppet om mitt liv med adhd och depression, och nej jag söker inte sympati från folk som du kanske tänker nu. Jag vill att folk ska förstå att vi bokstavsbarn är precis lika mycket värda etc. men lite speciella från andra.

Dvs, jag skriver hur mitt liv går. Framsteg, möten, mediciner osv.



kram!

2012-07-02 @ 15:07:46
URL: http://adhdochfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0